ביידן הכריז רשמית: אתמודד לנשיאות ב-2024

ישראל רובין No Comments on ביידן הכריז רשמית: אתמודד לנשיאות ב-2024

הנשיא המבוגר בהיסטוריה האמריקאית ג'ו ביידן יתמודד לכהונה נוספת בבית הלבן: "בואו נסיים את העבודה". האם יתמודד שוב מול טראמפ?

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הודיע היום (שלישי) באופן רשמי כי יתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית לכהונה נוספת בבחירות הבאות לנשיאות ארצות הברית, שייערכו בנובמבר 2024.

"לכל דור יש רגע שבו הם נאלצו לעמוד על הדמוקרטיה. לעמוד על חירויות היסוד שלהם. אני מאמין שזה שלנו", כתב ביידן. "זו הסיבה שאני מתמודד לבחירה מחדש כנשיא ארצות הברית. בואו נסיים את העבודה".

בתקופה האחרונה כבר הודיע ביידן בכמה הזדמנויות על כוונתו להתמודד לכהונה נוספת, אך רק הבוקר הכריז על כך באופן רשמי. מההודעה עולה, כי גם סגניתו של ביידן קמלה האריס תמשיך איתו לכהונה נוספת במידה וייבחר.

הסיבה לכך שהכרזתו של ביידן משמעותית מבעבר היא בשל גילו המבוגר – 80. מדובר בנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקאית. אם ייבחר פעם נוספת, הוא צפוי לסיים את הקדנציה בגיל מבוגר במיוחד לכהונה פוליטית – 86. עם זאת הנשיא נבדק לאחרונה על ידי רופאיו, שקבעו כי הוא כשיר לתפקיד ואף ציינו שהוא שומר על כושר גופני ונמנע ממשקאות אלכוהוליים.

הבחירות לנשיאות בשנת 2024 עשויות להיות שחזור של הבחירות ב-2020, כשהמועמד שעשוי להתמודד מול ביידן מטעם המפלגה הרפובליקנית הוא הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ. אך יש לציין כי מועמדותו של טראמפ אינה מובטחת והוא יצטרך לזכות קודם לכן בתמיכת המפלגה הרפובליקנית מול מועמדים ובהם השגרירה לשעבר באו"ם תחת ממשלו, ניקי היילי שכבר הכריזה כי תתמודד.

מועמדים נוספים שעשויים להתמודד במפלגה הרפובליקנית: הסנאטור טד קרוז, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, מולש ניו ג'רזי כריס כריסטי, מושל פלורידה רון דה-סנטיס ומועמדים נוספים.



0 תגובות